top of page

אורז מטוגן ורענן

נתקלתם באורז עצוב שנשכח במקרר? הנה דרך מצוינת להחזיר אותו לחיים ומומלץ לצרף אליו כמעט כל ירק שנמצא על סף זריקה לפח.


כתב וצילם: גל ממליה מהבלוג פתיתים

* אפשר לוותר על כל רכיב מהרשימה מלבד האורז, ולהשתמש בטעמים אחרים לבחירתכם.




רשימת מרכיבים:

2 כפות שמן קנולה 1.5 כוסות אורז ארוך, ישן, קר, יבש ולא טעים (פרסי, יסמין או בסמטי, עדיף בלי תוספות) 1 ס"מ ג'ינג'ר קצוץ דק 2 שיני שום קצוצות דק 2 כפות סויה 2 ביצים 3 גבעולי בצל ירוק לא חובה: כוס וחצי מיקס של אפונה, גזר קצות דק ותירס (או כל ירק אחר) חשוב: ודאו שהירקות בגודל אחיד, וכל דבר קפוא חשוב להפשיר. כלים: ווק פתוח או מחבת גדולה

הוראות הכנה:

הכינו את כל המוצרים מראש, מאחר והעבודה על הווק מהירה וצריך להכניס מוצר אחר מוצר. הדליקו את הלהבה הגבוהה ביותר על הכיריים, והניחו עליה את הווק ריק למשך מספר דקות – עד שעולה ממנו עשן. טפטפו מעט מים לווק ואם הם מתאדים במהירות ובריקוד היסטרי – הווק מוכן לעבודה. הוסיפו את השמן, ומיד לאחר מכן את הג'ינג' והשום – מערבבים מעט ונזהרים שלא ישרפו. מיד לאחר מכן נתחיל להוסיף את הירקות, לפי זמן הבישול (הירק שדורש זמן ארוך יותר נכנס ראשון וכן הלאה). כל חצי דקה מוסיפים את הירק הבא, ומערבבים כל הזמן.




טיפ חשוב: מכירים את השפים במסעדות שמרימים את הווק ועושים להטוטים מרשימים? אל תעשו את זה! הווק יתקרר, זה עובד רק באש תעשייתית.

ממשיכים… כשהירקות מקבלים שכבה פריכה ושמנונית מוציאים את הירקות לצלחת רחבה, ואת הווק מחזירים לאש כדי ששוב יתחמם. ועכשיו מגיע תורו של האורז שצריך להיות קר.

הוסיפו עוד כף שמן לווק ואת האורז, הופכים ומנערים אותו עד שכל גרגרי האורז מזהיבים מעט. לאחר כ-3 דקות יוצרים גומה שלתוכה נוסיף את הביצים, ומאפשרים להן להפוך למין חביתה ואז מפוררים אותן.

סיימתם? עכשיו נחזיר את כל הירקות לווק ונאחד אותם עם האורז. הווק כבר לא יהיה חם אז חשוב לשמור על הסדר הבא: הוסיפו את הסויה וסגרו את האש. לאחר מכן את הבצל הירוק הקצוץ, ערבבו קלות וזה מוכן! העבירו את כל התערובת ישר לקערות אישיות ובתיאבון. ירקות נוספים מתאימים: פלפלים, פטריות, כרוב לבן, ברוקולי חלוט, שעועית חלוטה. חשוב שהירקות לא יהיו ספוגים בנוזלים ופריכים.

שדרוגים נוספים: צ'ילי גרוס, רוטב צ'ילי מתוק, שמן שומשום, רוטב דגים או כוסברה, בוטנים גרוסים. אבל! היזהרו לא להשתמש ביותר מדי נוזלים, אנחנו רוצים לשמור על הפריכות.

הכנתם את המתכון? האשטגו – lovefoodnotwaste#

לעוד מתכונים של גל היכנסו ל: http://www.ptitim.com/ https://www.facebook.com/Ptitim.Blog



bottom of page